andalusie-frank-jeannette.reismee.nl

Malaga en wat er gebeurde in Granada

We zijn gearriveerd in onze laatse Spaanse halteplaats, Malaga.

Het internet in ons hotel in Granada was uitgevallen en bleef uitgevallen. Een hotel dat een kruising was tussen een B&B en een hotel , en waar geen dranken of eten mee naar binnen gebracht mochten worden (say what?). Deze theedrinker heeft 's avonds kamillethee nodig en 's morgen bij het opstaan nood aan thee. Stiekem thee zetten, theezkjes uitknijpen en in een plastic zakje doen, het leek wel een schoolreis waar je niet betrapt mocht worden door de leraar.

Op advies van de eigenaar brachten we in de ochtend een bezoek aan de 'Fundacion Rodruguez Acosta'. Schitterend! Een kleine groep Spanjaarden, aangevuld met ons twee en een gids die op ons verzoek langzaam Spaan sprak zodat ze geen Engelse vertaling hoefde te geven. Rondleiding door schilderateliers, bibliotheken, werkkamers, tuinen, onderaardse gangen en een museum. Puur genieten.

Vervolgens trokken we naar het centrum voor een lunch in een tapasbar. Even langs het hotel (ja dalen en stijgen) en toen naar het Alhambra.

We waren niet de enigen die het Alhambra kwamen bezichtigen. Het was mooi, het was de moeite van een bezoek zeker waard. Het was niet het hoogtepunt van deze reis voor mij.

's Avonds nog een laat diner op de oude vismarkt en met de bus terug omhoog.

En nu zitten we in Malaga met zicht op zee. Vijf kilometer gewandeld langs de zee en over de boulevard naar het stadscentrum. Helaas buiïg weer en dus een korte tour gedaan, met de taxi terug .

Het restaurantje voor vanavond is gereserveerd. Morgenochtend om zeven uur vertrekt ons vliegtug naar Brussel.

Liefs Jeannette

Buen viaje

En España no hay tantos locos
o tal vez?

Ria

Het was mooi om mee te reizen! Dank en tot een volgende?...