andalusie-frank-jeannette.reismee.nl

Via de Sierra's naar Granada

Na ontbijten in een cafeetje in Baeza op weg voor een tocht door de Sierra's. We werden pas tegen vijf uur verwacht in Granada dus tijd om ook wat natuur op te snuiven.

Eerst een uur tussen olijfbomen rijden wordt op het laatst saai. Maar toen begon het echte werk. Kronkelende bergwegen, haarspeldbochten en spectaculaire vergezichten. Hetis moeilijk om als dat moois te omschrijven en internet is erg traag in ons huidige hotel. Ik probeer morgen nog eens wat foto's te plaatsen.

Onderweg gestopt bij een onooglijk wegrestaurantje. In tijden zo'n lekkere vis gegeten. De eigenaar was een teruggekeerde 'gastarbeider' die in Brussel had gewoond en in Antwerpen werkte. Niet als kok, maar koken kon hij als de beste!

Op weg naar onze eindbestemming van vandaag Granada. Een zeer breedsprakige Manuel die ons tot in detail Granada en de bezienswaardigheden uitlegde. De hotelkamer heeft een prachtig uitzicht over Granada en de Sierra Nevada.

Wandelen naar het centrum (ja hoor daar waren de hellingen en trappen weer). De drukke stad bekeken en onze entreebewijzen voor morgen voor het Alhambra opgehaald.

Deze cultuurbarbaar vroeg tijdens het avondeten, wijzend uit het raam, aan manlief of 'dat een Moors kasteel was boven op de berg'...

Oké een restaurantje aan de voet van 'Het' Alhambra is dus erg leuk.

Het was een lange dag.

liefs Jeannette

Greetje

????????????????????

Greetje

Dat zijn smileys hoor. Géén vraagtekens.