andalusie-frank-jeannette.reismee.nl

Cordoba

Uitslapen en ontbijjten in een klein cafeetje. Een goed begin van een drukke dag.

We startten bij de Mezquita, midden in de moskee ligt een kathedraal. Inmens groot, zeer indrukwekkend en gelukkig niet al te druk. Het voert te ver om alle informatie hier te geven. Google op Mezquita Cordoba als je meer wilt weten. Na anderhalf uur tijd om verder te gaan.

Op naar het Alcazar. Prachtige tuinen in Moorse stijl en na (nog maar eens) trappen een mooi zicht op de stad en de Mezquita.

Wandelend door smalle straatjes die bescherming bieden tegen de felle zon, een bezoek aan het huis waar Servantes schreef aan zijn beroemde boek, het museum met werken van Julio Romero De Torres, het Plaza Corredera waar vroeger de stierengevechten plaats vonden.

En niet te vergeten de synagoge.

Kortom, veel gezien van deze mooie stad. Vanavond nog eens eten in het restaurantje van gisteren. Daar was het zo lekker en we konden gisteren al moeilijk kiezen.

Morgen trekken we verder, onze volgende halte is Baeza.